Základní škola a Mateřská škola Kameničky,
Kameničky 38, 539 41 KAMENIČKY
………………………………………………………………………………………………………………………
……………………………………………………
Registrační číslo Přijetí/nepřijetí k předškolnímu vzdělávání
MŠ/02/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/03/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/04/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/05/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/06/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/07/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/08/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/09/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/10/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/11/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/12/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/13/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/14/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/15/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
MŠ/16/2025 přijat k předškolnímu vzdělávání
V Kameničkách 15.05.2025
Mgr. Lenka Hladíková, ředitelka školy
Základní škola a Mateřská škola Kameničky,
Kameničky 38, 539 41 KAMENIČKY
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Registrační číslo |
Přijetí k základnímu vzdělávání/odklad pov. školní docházky |
ZŠ/01/2025 |
odklad povinné školní docházky |
ZŠ/02/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/03/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/04/2025 |
odklad povinné školní docházky |
ZŠ/05/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/06/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/07/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/08/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/09/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/10/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/11/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/12/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/13/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/14/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/15/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/16/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/17/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
ZŠ/18/2025 |
přijat k základnímu vzdělávání |
V Kameničkách 05.05.2025
Mgr. Lenka Hladíková, ředitelka školy
DUBEN v MŠ
Duben byl v naší mateřské škole ve znamení jara, velikonočních tradic, objevování přírody a také čarodějnic.
První dubnový den nás ve školce navštívilo divadélko s pohádkou O zvířátkách z farmy. Děti si zopakovaly názvy zvířátek i mláďátek a zazpívaly si písničku.
Druhý den jsme do školky přišli v modrém oblečení, které symbolizovalo “Den autismu”. Myšičky vytvořily na toto téma modré ptáčky.
Třetí den proběhl “Pyžamový den”, kterého se zúčastnily děti i paní učitelky. S dětmi jsme skládaly papírovou čepičku a připravily jsme promítání pohádek na zdi. Děti si mohly vzít polštářek a deku a udělat si pohodlí na koberci.
V rámci příprav na svátky jsme si také užili jedno krásné odpoledne – společné tvoření velikonočních dekorací s rodiči. Tvořily se – zápichy do květináčů, věneček na dveře a mnoho dalších krásných výrobků. Tvoření bylo zdařilé a děti si domů odnášely krásné výrobky. Atmosféra byla velmi příjemná, akce přinesla spoustu radosti dětem i dospělým.
Myšičky si první týden povídaly o zdraví a nemocech. Hráli jsme pohybovou hru: Bacil a vitamín; tvořili jsme bacila; zkoušeli jsme pokus „špinavá ručičky“ voda, pepř, jar; třídili jsme obrázky – smysly.
Druhý a třetí týden jsme si povídali o velikonočních tradicích, tvořili jsme slepičky, přáníčka, zápich, sázeli jsme travní semeno a také barvili vajíčka. Zahráli jsme si sluchovou hru: „Kvočna hledá kuřátko“; hráli jsme pohybové hry: „Na černou slepičku“, „Zajíček své jamce“. Další týden si děti povídaly o jaru, poznávaly znaky jara a jarní květiny. S dětmi jsme trénovali básničky, písničky a dramatizovali jsme pohádky na besídku pro rodiče. Poslední dubnový týden se nesl v tématu Čarodějnic. Připravily jsme si pro děti čarodějnickou stezku, kde děti plnily různé úkoly. Jelikož byly děti šikovné a úkoly se jim podařilo splnit, vyhrály proto odměnu od čarodějnice Berty - diplom a čarodějnickou medaili.
Měsíc Kočičky začaly tématem Velikonoce – křesťanské svátky. Děti se seznámily s velikonočním příběhem Ježíše Krista a společně jsme si povídali o duchovním významu těchto svátků. Navázali jsme poznáváním velikonočních tradic a symbolů, jako jsou kraslice, pomlázka, zajíček, kuřátko či beránek. Prošli jsme si velikonoční stezku s úkoly, kterou jsme zakončili kresbou kraslic na cyklostezce. V dalším týdnu jsme se ponořili do tématu „Co se děje v trávě a u rybníka“. Děti se učily poznávat jarní květiny, objevovaly živočichy žijící v trávě i u vody a pozorovaly probouzející se přírodu. Podnikli jsme dobrodružnou výpravu za krásami přírody, při které jsme pozorovali krajinu, hledali květiny a živočichy v jejich přirozeném prostředí a užili si pohyb a hry venku. Výprava podpořila u dětí radost z objevování, zvídavost a vztah k přírodě. Poslední dubnový týden patřil čarodějnicím, užili jsme si čarování, čarodějnickou stezku, tvoření netopýrů a pavouků a šli se podívat na připravenou hranici na Filipově.
Měsíc duben Sovičky započaly probuzením jara. Děti se seznámily s názvy jarních květin, které se učily i poznávat. Na vycházkách jsme společně našli sněženky, bledulky, krokusy, petrklíče a jiné.
Povídali jsme si o znacích jara a porovnávali rozdíly mezi jarem a zimou. K tomu nám tematicky přijelo hudební divadélko s představením “Farma”, kde si děti zopakovaly názvy domácích zvířátek a mláďátek. Velikonoce už nám klepaly na dveře, a tak jsme se pustili do příprav. Vytvořili jsme společně velikonoční a jarní výzdobu do oken, v šatně a ve třídě. Seznámili jsme se se zvyky v našem kraji a znaky Velikonoc. Děti tvořily papírové slepičky, 2D obrázky pomocí tavné pistole, ozdobily si vyfouklá vajíčka různou technikou, vyrobily si zapichovátka z ruliček od toaletního papíru, samy zkoušely plést pomlázku a nakonec si ještě každý z nich zasel semínka do květináčků a každý den osení zalévaly, aby jim travička do Velikonoc vyrostla. K Velikonocům patří i koleda, kterou se děti učily společně a povídaly si o jednotlivých dnech vel. týdne. Stihli jsme i odpolední velikonoční tvoření s rodiči ve vedlejší budově MŠ. Abychom si trochu odpočinuli od velikonočního shonu, zamířili jsme na návštěvu do knihovny v Hlinsku, kde pro nás paní knihovnice měla připravený krátký program a poté si děti mohly volně prohlížet knížky, které je zaujaly. Po Velikonocích jsme oslavili Den Země a povídali si o ekologii a recyklaci. Děti se naučily, jak správně třídit odpad, poslechly si pohádku o “Smutné studánce” a vymýšlely, jak by mohly pomoci přírodě a výtvarně to ztvárnily. Vydali jsme se také na procházky po okolí školky , do lesa i k rybníku a po cestě sbírali poházené odpadky. Děti se zúčastnily poslední lekce plavání, kde všechny prošly “zkouškou” naučených dovedností a odnesly si diplom a rybičku se šupinkami. Poslední týden byl krátký, ale neméně zábavný a poučný. Téma Čarodějnice nás poslala do lesa hledat klacíky a vyrobit si vlastní košťátka. Poté děti čarovaly různé barevné lektvary s pomocí sody a octu, vyrobily si papírové čarodějky a nakonec si užily čarodějné dopoledne plné soutěží a zábavy a zaslouženě obdržely čarodějný diplom a medaili.
V příštím měsíci nás mimojiné čeká výlet do Vortové, besídka pro maminky a přijede kouzelník.
V květnu nás čeká výlet do Vortové – Lesní pedagogika, Myšičky si užijí odpolední pečení
s maminkami, fotografování, divadélko a besídky pro rodiče.
BŘEZEN V MŠ
Březen celá školka odstartovala společnou akcí. Zúčastnili jsme se průvodu v Hlinsku, kde jsme společně rozloučili s masopustem. Na tento průvod si děti vytvořily čepice pomocí temperových barev a krepového papíru.
Ve čtvrtek 6.3. 2025 se školka zapojila do školní akce: „Den lidských profesí“, kde děti přišly do školky v kostýmech. Myšičky a Kočičky si udělaly prohlídku a představily svůj kostým a své povolání.
V pátek 7.3. 2025 pořádaly Myšičky a Kočičky dětský karneval. S dětmi jsme si užili den plný zábavy, soutěží a tancování. Děti si domů odnesly diplom za nejkrásnější masku a malou dobrotu.
Následující týden měly Myšičky a Kočičky vzácnou návštěvu. Každý den po obědě přišly do školky babičky a v obou třídách dětem přečetly pohádku (ČTENÍ S PRARODIČI). Děti byly nadšené a čtení s babičkami se jim moc líbilo.
Myšičky si 2 týdny povídaly o pohádkách, učily se rozeznávat dobrou a zlo. Procvičovaly tvary, počítaly a cvičily. Dramatizovali jsme pohádku O veliké řepě – dětem se pohádka moc líbila a chtěli hrát pohádku celý den. Děti řadily postavy z pohádky podle posloupnosti (dědeček, babička, vnučka,..). Výtvarně jsme ztvárnili pohádku O perníkové chaloupce a O Červené Karkulce.
19.3. 2025 čekal Myšičky a Kočičky výlet do Hlinska. Byli jsme na výstavě masopustních masek v jedné z chaloupek na Betlémě. Děti si mohly prohlédnout masky, poskládat puzzle k tématu či vybarvit omalovánku maškary.
Poslední březnový týden Myšičky vítaly jaro. Učily se novou jarní písničku, hledaly rozdíly mezi zimou a jarem, poznávaly kytičky, porovnávaly obrázky podle velikosti. Děti tvořily: motýlka – samostatnost při stříhání; tulipánek - pomocí obtisku ruky.
Během měsíce března jsme ve třídě Kočiček prožili mnoho zajímavých aktivit, které podporovaly v dětech kreativitu, fantazii a poznávání světa kolem nich.
První týden – Karneval
Měsíc jsme zahájili vesele – karnevalem! Děti si vyráběly masky na obličej. Společně jsme vyrobili velkého klauna a také foto koutek, kde jsme si pořídili pěkné vzpomínkové fotografie. Děti si užily spoustu zábavy při hře „Na medvěda“. Dne 4. března jsme se zúčastnili s masopustem, kdy jsme se v průvodu procházeli Hlinskem.
Druhý týden – Měsíc knihy
Druhý týden jsme věnovali tématu knihy, protože březen je měsícem knihy. Děti se seznámily s tím, jak se kniha vyrábí, a společně jsme si vyprávěli pohádky. Rozlišovali jsme dobro a zlo, což pomáhalo dětem rozvíjet jejich morální vědomí. Tvořili jsme ilustrace k pohádkám, tančili a zpívali. Během tohoto týdne nás také navštívily babičky, které dětem přečítaly pohádky na usnutí, což bylo pro děti velmi příjemné a zklidňující.
Třetí týden – Povolání
Tento týden byl věnován profesím. Povídali jsme si o tom, co dělají rodiče, a děti se zamýšlely nad tím, čím by chtěly být, až vyrostou. Hráli jsme si na různé profese, jako jsou hasič, lékař, učitel nebo kuchař. Děti si s nadšením vyzkoušely různé role a učily se tak nové dovednosti a poznatky. V tomto týdnu jsme vyrazili do Hlinska a prohlédli si výstavu masopustních masek v malé chaloupce na Betlémě.
Čtvrtý týden – Jaro
Poslední týden měsíce března patřil jaru. Děti se učily názvy jarních květin, zasely semínka řeřichy a pozorovaly jejich růst. Poznávaly životní cyklus motýla a zahrály si na něj při poslechu skladby Jaro z cyklu Čtvero ročních období. Na procházkách v přírodě jsme hledali první rostlinky a naslouchali zpěvu ptáků.
V prvním březnovém týdnu měly Sovičky téma Masopust. Pojem Masopust děti znají a ví, co znamená. Jaké masky existují a druhy většinou umí pojmenovat. Jaké jsou tradice masopustu, děti byly seznámeni. Naučily se novou básničku a zpívaly lidové písničky. Zúčastnili jsme se průvodu v Hlinsku, kde jsme se s masopustem loučili. Na Betlémě v Hlinsku jsme navštívili chaloupku s výstavou masek z Hlinecka.
V druhém týdnu bylo téma: “já a moje zdraví “ bylo zaměřeno na upevňování základních hygienických návyků - jak se starat o zoubky, co dělat abychom se vyhnuli bacilům apod. Děti si zopakovaly jak funguje jejich tělo a k čemu jim slouží určité orgány v těle. Děti výtvarně ztvárnily oko a svět kolem nás. Zdramatizovaly hru na doktora, prozkoumaly svých pět smyslů a naučily se píseň o moudré sově.
V třetím týdnu bylo téma: „Kniha je můj kamarád-Pohádky mám rád“. Zde děti rozpoznávaly dobro od zla. Využívali jsme klasické pohádky a děti je pojmenovávaly podle děje, obrázků a jmenovaly hlavní hrdiny. Upevňovaly si základní pravidla správného zacházení s knihou. Z domova si děti nosily oblíbenou knížku a ve třídě si je děti vystavovaly a ostatním dětem ukazovaly. Proběhl i zápis nanečisto, kterého se děti zúčastnily. I další lekce plaveckého výcviku byla v tomto splněna.
V posledním březnovém týdnu se děti dozvěděly, co je to Morana. Poslechly si příběh a vyhledaly rozdíly mezi zimou a jarem. Naučily se novou píseň o jaru, ke které přidaly hru na Orffovy nástroje. Vytvořily si společně Moranu z přírodnin a za zpěvu ji odnesly k místní řece Chrudimce, kam ji vhodily a rozloučily se tak se zimou. V tomto týdnu ještě děti navštívily Betlém a expozici masopustních obchůzek a masek z Hlinecka, kde také předaly kolektivní výtvarnou práci na téma „masopust“, která bude zahrnuta do soutěže o ceny. Nakonec se zúčastnily plaveckého výcviku. Absolvovaly již sedmou lekci a z plavání mají stále radost a každý týden se zlepšují.
V dubnu nás čeká divadélko - Farma, pyžamový den, velikonoční tvoření a prázdniny a také čarodějnice. 😊
Den otevřených dveří v MŠ Kameničky
Přijďte se podívat, jak to chodí v mateřské škole přímo za provozu.
V průběhu návštěvy máte možnost pobýt s dětmi ve všech třídách, prohlédnout si vybavení tříd a zeptat se na vše, co vás bude zajímat.
3.4.2025 v časech 9:00 - 11:00 a 14:00 - 16:00
Jste srdečně vítáni!
Únor v MŠ
V únoru si Myšičky povídaly o ptáčcích a zvířátkách z lesa. Navštívili jsme krmelec a
zvířátkům jsme donesli kousek mrkve, jablíčka a suchého chleba. Tvořili jsme medvídka a
krmelec se zvířátky. Naučili jsme se novou hru: „Na medvěda“ a poznávali jsme zvířátka
podle zvuku.
Během uplynulého měsíce Kočičky prožily pestrý a zábavný program plný zajímavých aktivit
a objevování nových poznatků.
Vesmír a planety - Děti se seznámily s tajemstvím vesmíru, objevovaly planety a hvězdy.
Společně jsme vyráběli raketu a zkoumali oblohu. Nechyběl ani pohyb v podobě taneční
aktivity „Tanec hvězd“, při které děti napodobovaly pohyb nebeských těles.
Planeta Země - V tomto týdnu jsme se zaměřili na naši planetu a její ochranu. Děti vytvořily
plakát Země s vyobrazením zvířat a naučily se o důležitosti recyklace. Hráli jsme si na
přírodní živly – například v aktivitě „Na vítr“ děti napodobovaly pohyb vzduchu.
Masopust - V posledním týdnu se Myšičky i Kočičky věnovaly tradičním masopustním
zvykům. Děti si vyrobily masopustní čepice, učily se písně a tance spojené s touto veselou
slavností. Společně jsme kreslili klauny a také nás ve školce navštívily masopustní maškary.
Užili jsme si s nimi masopustní dopoledne plné radosti a smíchu.
Na závěr měsíce jsme podnikli výlet do knihovny v Hlinsku, kde jsme navštívili výstavu
„Podmořský svět“, které jsme se zúčastnili. Děti měly možnost prohlédnout si zajímavé
obrázky a výtvory.
Po jarních prázdninách si děti z třídy Soviček povídaly o zimní olympiádě. Co značí
olympijské kruhy, jaké sporty patří do zimních olympijských her, seznámily se s obrázkovou
mapou světa a vyhledávaly v ní zajímavosti, zimní sporty si děti vyzkoušely při hrách a
tělovýchovných chvilkách. Také dětem začal plavecký výcvik v krytém bazénu v Hlinsku, z
kterého byly všechny nadšené a ve vodě se jim líbilo.
Poslední týden v únoru jsme měli téma Karneval - navázali jsme tak na předchozí Masopust
a povídali si o barvách, pohádkách, učili se nové básničky a písně, výtvarně jsme ztvárnili
klauny a začali tvořit čepice na masopustní průvod. V tomto týdnu jsme ještě stihli karneval
kdy děti přišly do školky oblečené do kostýmu a zahrály si společně pohybové hry a
zatancovaly si. Třetí plavání bylo opět plné nadšení a děti se týden co týden zlepšují.
V třetí únorové týden byl ve znamení Masopustu. Děti poznaly význam slova Masopust,
poznávaly na obrázcích masky z masopustního průvodu. Naučily se novou básničku s
pohybem, vyrobily papírovou postavu maškary. Modelovaly si masopustní dobroty (koláče,
jitrnice, koblihy). Zahrály si na masopustní průvod a zacvičily různé maškarní pohyby.
V březnu nás čeká rozloučení s masopustem na Betlémě a dětský karneval, čtení
s prarodiči, vycházka do přírody a pracovní činnosti na školní zahradě.
PRAHA
Když jsme probírali v dějepise starověký Egypt, přišla paní učitelka Lazarová s nápadem, že bychom mohli jet do Prahy na výstavu Tutanchamon – jeho poklady a hrobka. Ale jet do Prahy jen na Tutanchamona se nevyplatí, takže paní učitelka Kosařová navrhla, že bychom mohli jít ještě na Vyšehrad.
Vše začalo v Hlinsku v 6:40. Vlak měl jet v 7:00, ale jeli jsme až v 7:10, protože jsem já, Adéla Nováková, měla přistoupit v Holetíně, ale nasedla jsem do špatného vlaku. Hned jak jsem nastoupila, přišla paní průvodčí a chtěla po mně lístek. A já že jsem tady se třídou. Ona říkala, že tady žádná skupinka není. V tu chvíli jsem pochopila, že jsem ve špatném vlaku. Zeptala se mě, kam jedu a hned volala do druhého vlaku (do kterého jsem měla nastoupit), aby na mě počkali, že si v Hlinsku přestoupím. Běžela jsem rychle, ale zároveň pomalu, protože byl namrzlý chodník. Ve vlaku už jsem viděla ty překvapené tváře. Všichni se mě ptali, co tam dělám. Tak jsem jim to vysvětlila a už jsme jeli. Ve vlaku to uteklo rychle. Co nevidět jsme byli v Pardubicích. Tam jsme měli cca 40 minut na přestup, svačinu a záchod. Pak jsme pokračovali do Prahy.
Metrem jsme dojeli na Vyšehrad, kde na nás čekal už pan průvodce, jménem Nebeský. Rozdělil nás na dva týmy, kluky a holky. Dával nám hádanky, a kdo z týmu odpověděl jako první, dostal žeton. Bylo to super, po hádankách jsme se přesunuli jinam, kde nám pan Nebeský rozdal do každého týmu jeden papír a mapu. Na papíru byly otázky, třeba jako “Jaký je strom vedle studny?” Který tým odpověděl jako první a měl všechno správně, dostal žetony. Nakonec se žetony spočítaly, a jelikož kluků bylo méně, tak jim přičetl +5 žetonů a rozhodlo se, že jsme oba týmy první. Za výhru jsme dostali sladkou odměnu. Také jsme se dozvěděli, jak se jmenují tři brány, první Táborská, protože poblíž bylo město Tábor, druhá Špička, protože byla hodně špičatá, ale zbořili ji husité a podle ní ji znovu postavili na Petříně (dnes tam je zrcadlové bludiště) a ta třetí se jmenovala Leopoldova neboli Zbytečná. Zbytečná proto, že byla moc úzká a dutá, takže kdyby je někdo napadl a střelil do ní, tak by spadla. Pak jsme zašli na hřbitov podívat se na hrob Boženy Němcové a Antonína Dvořáka.
Dále jsme se přesunuli na metro, kterým jsme jeli 25 minut do Letňan na výstavu Tutanchamon. Tam to bylo hodně zajímavé. Na začátku jsme dostali takové ovladače ve tvaru mobilu – audioprůvodce. V každé místnosti bylo číslo, které jsme naťukali na ovladač, aby nám průvodce po potvrzení OK sdělil zajímavost o konkrétní věci přímo do ucha. Viděli jsme tam zlatou masku Tutanchamona, která vážila 10 kg, jeho hrobku a co v ní leželo – jako třeba jeho boty, zlatý vůz. Když skončila prohlídka, vešli jsme do místnosti, sedli na pytle a začalo se promítat po všech zdech.
sepsali žáci 6. třídy
Šli jsme na Vyšehrad, kde jsme měli hravou formou bojovku – kluci vs. holky. Holky vyhrály o bod, ale pán řekl, že nás bylo méně, takže nám dal 5 bodů, ale když to je o 6 a méně bodu, tak je remíza. Dostali jsme bonbony mentosky. Pak jsme šli na výstavu Tutanchamona, kde jsme dostali audioprůvodce – v první části jsme ho nepotřebovali, ale v druhé části jsme poslouchali zajímavosti o hieroglyfech a Howardu Carterovi, který Tutanchamonovu hrobku v roce 1922 objevil. Za dveřmi pak byla část, kde nás prováděl audioprůvodce – ta byla nejlepší z toho všeho – byla tam hrobka Tutanchamona “wow”, bylo to hustý, všechno tam bylo ze zlata. Pak jsme šli do poslední části, kde jsme svačili a hráli hry.
sepsal Ondřej Žák
A kdo byl vlastně ten Tutanchamon?
Tutanchamon se narodil v El Amara. Jeho matka se jmenovala Kija a otec Amenhotep. Tutanchamon vyrůstal ve Starém Egyptě. Faraonem se stal v devíti letech a vládl do své smrti. Tutanchamon byl jeden z nejslavnějších vládců. Měl manželku Anchesenamon. Zemřel v 18 letech asi na zlomenou nohu nebo na malárii. Hrobku objevil Howard Carter a v hrobce našel pohřební masku a další poklady.
dohledala Amálie Makovská
ZÁPIS DO 1. TŘÍDY PRO ŠKOLNÍ ROK 2025/2026
12.02.2025
Ředitelka základní školy, jejíž činnost vykonává Základní škola a Mateřská škola Kameničky, Kameničky 38, 539 41 Kameničky, okres Chrudim vyhlašuje na:
čtvrtek 24.04.2025 v době od 12:00 hodin do 16:00 hodin
zápis do 1. třídy pro školní rok 2025/2026.
U zápisu zákonní zástupci předloží:
Informace k zápisům k povinné školní docházce pro školní rok 2025/2026
Zápis se týká všech dětí narozených v období od 01.09.2018 do 31.08.2019. Rovněž se týká dětí, kterým byl v roce 2024 odložen začátek povinné školní docházky.
Pokud u svého dítěte uvažujete o odkladu začátku povinné školní docházky, měli byste vědět, že o odklad lze požádat pouze v době konání zápisu. Vzhledem k tomu je žádoucí, abyste všechna k tomu potřebná doporučení (jimiž jsou doporučení školského poradenského zařízení a odborného lékaře nebo klinického psychologa) měli v době zápisu již vyřízené a vzali jste je k zápisu s sebou.
Za účelem posouzení školní zralosti se můžete objednávat v Pedagogicko-psychologické poradně Hlinsko, abyste vše potřebné vyřídili v dostatečném časovém předstihu.
Mgr. Lenka Hladíková
ředitelka ZŠ a MŠ Kameničky
Motto: Když už člověk jednou je, ...
V pátek 17. 1. 2025 k nám zavítal pan Zezula s fyzikálně - přírodopisně -
preventivním pořadem „Mám chytré tělo“ z projektu Člověk a fyzika.
Pohlédli jsme do našeho těla, rozpohybovali jsme mechanické pomůcky
(každá cca 1x1,5 metru) - modely: srdce, plíce, trávicí ústrojí, játra, ledviny,
krevní oběh, svaly a kosti, řízení organismu: nervy a hormony, všechny propojené
v jeden fungující celek, abychom viděli, jak tělo funguje, když je v pohodě. A jak
funguje, když je ve stresu. Krátkodobém nebo dlouhodobém. Ústřední myšlenkou
pořadu bylo „Jak si zvýšit sebevědomí, jak se bránit stresu, kdo nám pomůže
splnit naše (reálná) přání.“
Odpověď je jednoduchá, přece my sami, za dodržení těchto zákonů:
Zákon energie
tento zákon (zjednodušeně řečeno) konstatuje, že energii nelze vyrobit ani
zničit, ale pouze přeměnit na jiný druh energie
všechno jde změnit, pokud chceš
pokud nic neuděláš, nic nezměníš
Hele, hmota, a bublá!
všichni jsme stejní, jsme hmota
Mám chytré tělo.
Závody v bruslení
V úterý 28. 1. 2025 pořádala Sportoviště města Hlinska, s.r.o. ve spolupráci s DDM
Hlinsko pod záštitou Mikroregionu Hlinecko závody v bruslení pro žáky základních škol
SOMH. Závody se konaly na zimním stadionu v Hlinsku. Soutěžilo se ve 4 kategoriích: 1. - 2.
třída, 3. - 5. třída, 6. - 7. třída, 8. - 9. třída. Nejmladší objeli 1 kolo, nejstarší kola 4.
V konkurenci ostatních ZŠ se za naši školu nejlépe umístil Mareček Musial z 2. třídy,
který ve své kategorii triumfoval, spolu s Robinem Laštůvkou ze 7. třídy. Na druhém místě se
umístil šesťák Damián Laštůvka. Kája Odvárková z 5. třídy přivezla medaili za třetí místo.
Všem ostatním závodníkům (jmenovitě Esterka Příhodová, Honzík Pešek, Marek Bureš,
Terezka Pešková, Šimon Chmelík a Markéta Pytlíková) děkuji za účast.
Mgr. Daniela Kosařová